Jumaat, 3 September 2010

BUDAYA HOMOSEKSUAL SEMAKIN BERKEMBANG ...


Gereja gay pertama


TINDAKAN seorang paderi menjadikan sebuah gereja di pinggir Kuala Lumpur sebagai tempat untuk mengembangkan budaya gay sangat membimbangkan.



KUALA LUMPUR - Seorang paderi di Malaysia, Ouyang Wen Fang mengumumkan bahawa dia sedang menubuhkan gereja gay pertama di negara ini.


Paderi berusia 40 tahun itu turut tidak mengendahkan amaran keras kerajaan supaya menghentikan rancangannya kerana bimbang ia akan menggalakkan gaya hidup homoseks di negara ini.


Amalan tersebut masih dikategorikan sebagai jenayah di Malaysia yang majoriti penduduknya beragama Islam manakala pelakunya berdepan hukuman penjara sehingga 20 tahun.


Namun, gereja gay yang diasaskan bersama oleh paderi itu telah beroperasi secara senyap di sini sejak tiga tahun lalu dengan dikunjungi kumpulan penganut Kristian gay untuk beribadat pada hari Ahad dan mengkaji kitab Injil.


"Kami sedang berusaha untuk menggalakkan lebih ramai orang supaya menyertai gereja ini, kami mahu penganut Kristian gay tampil dan hidup tanpa berpura-pura," katanya.


Ouyang mendirikan rumah tangga selama sembilan tahun sebelum membuat pengakuan terbuka bahawa dia seorang homoseks pada 2006. sumberkosmo.


KOMEN UG..Apa dah berlaku kepada rakyat Malaysia?

APAKAH Ouyang lupa bahawa Perkara 11 Perlembagaan Malaysia menyebut

'Tiap-tiap orang berhak menganuti dan mengamalkan agamanya' bukan mengamalkan budaya songsang diluar tabie manusia....Nampaknya kebebasan beragama telah disalahguna oleh Ouyang..


Pandangan Islam tentang HomoSex

Dalam Islam, homoseksual disebut liwat. Menurut riwayat perbuatan liwat ini dilakukan pertama kali oleh kaum nabi luth. Sementara lesbian berasal dari kata esbos sebuah pulau di yunani tua tempat seorang wanita bernama sappho hidup. Sappo adalah tokoh mitos yunani kuno yang menperjuangkan hak-hak perempuan. Menurut sappho, kecantikan wanita tidak bisa dipisah dari aspek seksualnya. oleh karena itu kepuasan seksual juga mungkin diperoleh dari sesama wanita. sejak itu namanya dikaitan dengan lesbianisme.



Tidak perlu diragukan lagi perilaku seks yang menyimpang seperti homoseksual ini sangat dilaknat Allah. Al Qur'an menyebut perbuatan ini sebagai perbuatan maksiat yang melampaui batas (surat Al Ar’af 80-84). Allah meciptakan laki-laki dan perempuan, berpasang-pasangan, adalah supaya mereka bisa berinteraksi secara seksual dengan lawan jenisnya (heteroseksual). Agar mereka bisa meciptakan sebuah keluarga yang bahagia, normal, sehat dan berketurunan. Laki-laki diciptakan Allah untuk perempuan dan begitu pula sebaliknya.



Jika budaya sesat homoseksual ini kian berkembang, tidak mustahil azab yang telah diturunkan Allah pada kaum luth berulang, Allah kisahkan dalam al Quran:”maka tatkala datang adzab kami, kami jadikan negeri kaum luth itu (terjungkir-balik sehingga) yang diatas ke bawah dan kami hujani mereka dengan batu dari tanah yang terbakar dengan bertubi-tubi.” (surat Huud ayat 82)


Penyimpangan tabie yang mula diteroka Ouyang untuk penganut kritian Gay Malaysia ini jika dibiarkan lama-lama diterima oleh masyarakat seperti berlaku di barat. Mereka cenderung menganggap masalah homoseksual ini sebagai sebahagian dari agama dan tak ada yang boleh mencegahnya.



Apakah masyarakat Malaysia bakal menjadikannya budaya yang memang menjadikan nafsu sebagai Tuhan?.... Jadi, Homosek seharusnya disingkirkan jauh-jauh dari kehidupan kita terutama masyarakat timur seperti Malaysia....



5 ulasan:

  1. salam uangGalah
    risau budak2 remaja2 sekarang yag mudah terpengaruh dgn perkara2 sebegini

    aku dgr gereja di PJ jua ramai manusia Islam yg sudah cnvert ke Kristian. kebanyakkan adalah pelajar..
    Jika perkara ini begitu mudah pelajar2 islam membuang Islam, apath lagi perkara terkutuk sebegini.. Nauzubillah..

    BalasPadam
  2. Pak pacat @Nur...Kebebasan beragama dijadikan alasan pula untuk melakukan kemungkaran...semoga dijauhkan dari generasi kita.

    BalasPadam
  3. kalau tanya Anwar dia akan diam aje...

    BalasPadam
  4. pacat,pacat...:=) amalan inilah amalan penarik bala utk org kampung tu dan negara kita .nauzubilah min zalik.

    BalasPadam