Isnin, 6 September 2010

RELAKAH KITA ISLAM DIHINA?


PENGHINAAN TERHADAP ISLAM KINI SEMAKIN MENJADI-JADI........APAKAH sebabnya?Adakah kebencian terhadap umat Islam semakin ketara atau kelemahan kita sebagai umat Islam sehingga banyak pihak cuba memijak kepala kita....mempersendakan agama kita?

KUALA LUMPUR - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, tidak ada mana-mana pihak yang akan terlepas daripada tindakan undang-undang jika didapati bersalah menghina mana-mana agama yang diamalkan rakyat di negara ini.

Beliau berkata, kerajaan memandang serius perkara itu terutamanya menyentuh sensitiviti agama kerana boleh mencetuskan kemarahan selain menimbulkan pelbagai masalah khususnya keselamatan dan hubungan baik antara kaum.

“Kita tidak boleh biar sesiapa sahaja baik orang Islam atau bukan Islam untuk mempermainkan agama mana-mana kaum,” tegasnya ketika diminta mengulas gejala menghina agama Islam melalui laman sosial Facebook sejak kebelakangan ini.

Hina Islam: Facebook Li Lian disiasat

KUALA LUMPUR 4 Sept. - Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) sedang menyiasat akaun laman sosial Facebook atas nama Katy Lim Li Lian yang didakwa memaparkan komen-komen menimbulkan kemarahan umat Islam.

Perkasa buat laporan polis penulis blog hina Islam

August 09, 2010

KUALA LUMPUR, 9 Ogos — Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini membuat laporan polis terhadap penulis blog Central for Policy Initiatives (CPI), Helen Ang, yang menulis artikel berbentuk perkauman serta mempertikaikan hak, agama Islam dan keistimewaan orang Melayu di negara ini.

Sementara itu.......Sebuah masjid di Peranchis kembali menjadi sasaran vandalisme akhir minggu lalu. Serangan ini menimbulkan kekhuatiran akan makin meningkatnya sentimen anti-Islam di negara itu. Pelaku vandalisme menuliskan kata-kata "Keluarkan Islam dari Eropah" dan "Peranchis untuk Orang Peranchis"...kita juga pernah dikejutkan dengan isu pemakaian purdah di Perancis.

Dulu kita dikejutkan dengan penayangan filem Fitna juga menghina agama Islam, pelbagai pihak mengambil keputusan memulaukan barangan yang diimport dari Belanda.

Sekadar beberapa contoh diatas....banyak lagi penghinaan yang berlaku dengan pelbagai cara,ianya membawa kita merenung kembali agenda pihak-pihak yang menghina agama kita ini.Penularan yang semakin ketara di negara kita tidak boleh dibiarkan.pihak berkuasa seharusnya tidak berlengah menangani isu agama dan perkauman .....

Hadis Sahih Bukhari .
Dari Abu Hurairah r.a., dari Nabi s.a.w., beliau bersabda: "Sebelum kiamat terjadi kamu akan memerangi orang Yahudi, sampai sebuah batu di mana orang Yahudi bersembunyi di baliknya, berkata: "Hai orang Islam! Inilah orang Yahudi di balikku! Bunuhlah dia!"


1 ulasan:

  1. ug,
    sebab tu umat islam di Malaysia patut bersyukur dengan suasana kita masakini ,entah apa berlaku jika kita diperintah oleh kerajaan bukan islam yang cuma memperjuangkan kepentingan mereka sahaja yang tidak menghiraukan agama lain.bayangkan camna diorang akan bermaharajalela menghina agama ,bangsa dan negara kita ,hancus..kita mesti bersatu menentang golongan ni.

    BalasPadam