Ahad, 30 Ogos 2009

Hayati erti merdeka

. Menjelang sambutan kemerdekaan ke 52 negara berada dalam politik bercelaru dengan pelbagai masalah ditimbulkan oleh mereka yang mempunyai pelbagai kepentingan.
Tidakkah terfikir kembali bagaimana untuk menjadi seperti sekarang bermula dari detik bersejarah itu.Bagaimanalah fikiran pemimpin-pemimpin pembangkang dalam menghayati kemerdekaan.Orang-orang seperti Anwar Ibrahim,Jui Meng,S.S Subramaniam yang dulunya berada dalam kerajaan BN bersama dalam kepimpinan kerajaan sanggup pula mencerca dan membongkar kononnya kepincangan dalaman,semasa mereka elok segalanya-entahlah bagaimana fikiran mereka.Rakyat makin bercelaru dengan keletah pemimpin begini,masa ada jawatan semua ok dan bagus bila dah takda apa-apa mulalah semua orang buat tak betul.
Yang jadi masalahnya tidakkah tanahair tercinta ini perlukan kedamaian untuk penghuninya,kenapa ada manusia yang sanggup menodainya demi dendam kesumat dan kepentingan diri.Sedarlah wahai rakyat Malaysia,tak kira apa bangsa atau kaum bumi ini milik kita,kita dilahirkan disini dan rasanya pasti diabadikan disini jua.
Oleh itu bersamalah kita fikirkan masadepan anakcucu kita,mewarisi tanah ini
bersama keamanan dan keharmonian yang kita wariskan. Janganlah kita biarkan diri kita
dihasut oleh pemimpin2 yang tidak menghayati erti kemerdekaan lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan