Ahad, 4 Oktober 2009

PRK jadi tempat melepaskan dendam

'ALLAH menyuruh kita mohon berlindung dari hasad dengki' - maksud Al Quran Surah Al Masad.

Kejadian dihari penamaan calon N31 DUN Bagan Pinang diwarnai dengan mengkasari dan mencederakan pihak lawan.Ini dilakukan oleh penyokong parti yang mendakwa memperjuangkan Islam dan orang lain semua kafir!

Teman menilai mereka ini mempunyai perasaan hasad dan dendam terhadap orang Umno.Bila tengok orang UMNO dalam hati pelbagai perasaan
menyala dan terbakar...


Hishammuddin kecewa Azeez dicederakan
PORT DICKSON 3 Okt. - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein kesal apabila Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim dikasari dan dicederakan oleh penyokong pembangkang pada hari penamaan calon Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang di sini hari ini.
Kata beliau, dahulu wartawan diserang dalam pilihan raya kecil, sekarang pemimpin pula dicederakan.
''Pembangkang selalu melaungkan slogan demokrasi dan kebebasan. Bukan bermakna mereka boleh bebas melakukan perkara yang menyalahi undang-undang," kata beliau di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson (MPPD) di mana menjadi pusat penamaan calon Pilihan Raya Kecil DUN Bagan Pinang di sini hari ini.


BEGITULAH PAS Dah bertukar daripada mahu menjalankan hukum Allah kepada menganjurkan rusuhan, caci-maki dan dendam kesumat terhadap orang UMNO.Dah jadi macam orang gila,bertempek sorak ditengah jalan- jangan sebut lagilah nak jalan hukum Allah..Allah pun dia tipu...

Ini semua berkat fatwa-fatwa sesat yang dibawa TGNA....Kafir ahli dan penyokong UMNO,Boleh bersahabat dengan syaitan, Boleh mencarut sebab Allah pun mencarut dan pelbagai lagi menjadikan pengikut -pengikut taksub melabelkan orang UMNO musuh no wahid
yang mesti diPERANGI...perasaan DENDAM bersarang di jiwa orang Pas terhadap orang UMNO!

Hadis Nabi SAW menyebut..maksudnya "Pertolongan Allah SWT bersama dengan golongan umat yang bersatu di belakang pemerintah dan syaitan berlari(bergerak) bersama golongan yang menentang pemerintah." [ Riwayat at-Thobrani ].

3 ulasan:

  1. Salam, mungkin deme masih ingat, dulu PAs selalu menuduh UMNO, ganas, zalim, firaun, perasuah dan berbagai-bagai cacian.......

    Tetapi setiap tuduhan yang dilemparkan kepada UMNO telah dikembalikan oleh Allah kepada mereka. Lihat sahajalah sekarang bila PAS sudah satu kandang dengan babi DAP dan PKR.

    BalasPadam
  2. Anjing-anjing neraka - Sekadar Untuk Renungan Bersama

    Sabda Rasulullah s.a.w. kepada Mu'adz, "Wahai Mu'adz, apabila di dalam amal perbuatanmu itu ada kekurangan :

    · Jagalah lisanmu supaya tidak terjatuh di dalam ghibah terhadap saudaramu/muslimin.
    · Bacalah Al-Quran
    · Tanggunglah dosamu sendiri untukmu dan jangan engkau tanggungkan dosamu kepada orang lain.
    · Jangan engkau mensucikan dirimu dengan mencela orang lain.
    · Jangan engkau tinggikan dirimu sendiri di atas mereka.
    · Jangan engkau masukkan amal perbuatan dunia ke dalam amal perbuatan akhirat.
    · Jangan engkau menyombongkan diri pada kedudukanmu supaya orang takut kepada perangaimu yang tidak baik.
    · Jangan engkau membisikkan sesuatu sedang dekatmu ada orang lain.
    · Jangan engkau merasa tinggi dan mulia daripada orang lain.
    · Jangan engkau sakitkan hati orang dengan ucapan-ucapanmu.

    Nescaya di akhirat nanti, kamu akan dirobek-robek oleh anjing neraka. Firman Allah s.w.t. yang bermaksud, "Demi (bintang-bintang) yang berpindah dari satu buruj kepada buruj yang lain."

    Sabda Rasulullah s.a.w., "Dia adalah anjing-anjing di dalam neraka yang akan merobek-robek daging orang (menyakiti hati) dengan lisannya, dan anjing itupun merobek serta menggigit tulangnya."

    Kata Mu'adz, " Ya Rasulullah, siapakah yang dapat bertahan terhadap keadaan seperti itu, dan siapa yang dapat terselamat daripadanya?" Sabda Rasulullah s.a.w., "Sesungguhnya hal itu mudah lagi ringan bagi orang yang telah dimudahkan serta diringankan oleh Allah s.w.t."

    Link;http://tanbihul_ghafilin.tripod.com/himpunankisahteladan2.htm

    BalasPadam
  3. SAMA-SAMALAH KITA BERI SEMANGAT KEPADA PEJUANG DIJALAN YANG BENAR...

    BalasPadam