Khamis, 10 Disember 2009

Nasharudin lebih kenal siapa DAP..

Ngo Kor Ming cuba menjadi jaguh baru DAP bila mempertikaikan kerajaan gagal membangunkan rumah-rumah ibadat agama lain berbanding masjid untuk orang Islam dengan perbelanjaan RM784,26 juta untuk tempoh 8 tahun,
Nasharudin Md Isa, Timbalan presiden PAS membidas dan meminta Ngo supaya tidak mempermainkan sentimen agama kerana ia boleh meretakkan kesepaduan pakatan pembangkang...

Nampaknya Nasharudin lebih kenal dan tahu siapa DAP sebenarnya...Bila lagi Presiden dan Mursidul Am PAS nak mengaku bahawa sahabat mereka itu adalah musuh kafir yang perlu dijauhi!

Sementara itu
Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) menyifatkan Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming sebagai biadab apabila mengungkit perbelanjaan kerajaan membina masjid di seluruh negara. Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, tindakan Kor Ming dilihat mahu menyalakan api dalam sekam.

Perkasa Pahang nampaknya mendahului apabila membuat laporan polis di Bentong. YDPnya
Dr Zuki Harun menyatakan perbuatan Ngo itu ' MENGHINA AGAMA ISLAM , Yang Dipertuan Agung dan Raja-raja Melayu serta berbaur hasutan..

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menasihatkan Nga Kor Ming jangan membangkitkan sentimen permusuhan antara orang Islam dan bukan Islam. Tegas beliau, kenyataan Kor Ming mempersoalkan kerajaan membina banyak masjid di negara ini terang-terang cuba mengapi-apikan sentimen kebencian antara kaum.

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Wan Mohamad Sheikh Abd. Aziz menganggap Kor Ming dengan sengaja tidak menghormati semangat Perlembagaan Persekutuan yang hanya menyediakan peruntukan kepada pembangunan agama Islam. Kata beliau, nampaknya sikap ihsan kerajaan selama ini (peruntukan kepada institusi ibadat agama lain) langsung tidak dihargai.

TEMAN setuju dengan saranan Hishamudin bahawa jangan ada orang mempertikaikan Ketuanan Melayu. Inilah jadinya bila ada yang terlebih berani bila ada sedikit jawatan dan kuasa.

PAS kena sedar siapa DAP sebenarnya. Taring dah mula keluar bila rasa dah 'kuat',mulalah mempertikai hak orang melayu dan Islam .

Cubalah kita kenang kembali...SIAPAKAH YANG MEMBERI LALUAN UNTUK DAP menjadi KURANG AJAR BEGINI?

1 ulasan:

  1. Bro, sapa lagi tok guru Nik Aziz le....... orang-orang PAS dah tak mengaku Melayu lagi sejak nakkan sokongan DAP....... mereka ada bangsa baru 'bangsa PAS'.....

    BalasPadam