Sabtu, 14 Ogos 2010

MEMPERINGATI TRAGEDI 11 SEPTEMBER.....


KITAB SUCI AL-QURAN AKAN DI BAKAR.....? APAKAH UMAT KRISTIAN USA MASIH BERDENDAM..?
Hari Pembakaran Al Quran Internasional - Gereja yang terletak di Florida akan menjadi tuan rumah Hari Pembakaran Al Quran Internasional yang dibuat untuk memperingati 9 tahun tragedi serangan 11 September 2001. Sebuah kegilaan baru muncul untuk memecahkan kerukunan antara umat beragama di dunia.

Hari Pembakaran Al  Quran Internasional
Hari Pembakaran Al Quran Internasional


Seruan untuk Hari Pembakaran Al Quran Internasional disampaikan dalam situs jejaring sosial Facebook. Dalam situs itu, mereka mengundang umat Kristen untuk membakar kitab suci umat Islam tersebut.

Jakarta, (tvOne) melaporkan......

Persekutuan Gereja-gereja di Indonesia (PGI) dan Konferensi Waligereja Indonesia (KWI) menyumbang Al-Quran kepada para Warga Negara Indonesia (WNI) yang sedang menjalani tahanan di penjara Australia.

"Gerakan ini bagian perang terhadap hari pembakaran Al-Quran di Amerika Serikat," kata Koordinator Gerakan Peduli Pluralisme (GPP) Damien Dematra, di Jakarta, Jumat.

Sekitar 500 kitab suci umat Islam itu disumbangkan PGI dan KWI melalui Muhammadiyah yang akan menyalurkannya kepada pihak gereja di Australia. Gereja di negeri Kangguru itu yang akan meneruskan ke para tahanan.


Hari Pembakaran Al Quran Sedunia dikatakan dipelopori oleh Pastor Terry Jones, pemimpin Dove World Outreach Centre di Florida, USA.

Apakah berita ini benar..? Umat Islam seluruh dunia perlu segera bertindak mendesak USA menghalang gerakan itu sebelum 11September menjelma...

Kalau ianya berlaku akan tercetus 'tragedi' baru yang bakal merenggangkan hubungan agama diperingkat antarabangsa..


Takkanlah cara memperingati peristiwa 11September dengan cara menimbulkan kemarahan agama lain dan merosakkan hubungan Amerika dengan dunia luar yang dikatakan mula ' baik' sejak Obama
yang mempunyai hubungan keluarga Islam memerintah negara itu.....

5 ulasan:

  1. fb tu dah tak de ke??
    aku search tak de pon..
    yang ada group "stop international burn koran day"

    BalasPadam
  2. salam ziarah..umat islam ditindas bukan kerana orang kafir kuat dan mendominasi semua perkara, tetapi kerana perpecahan orang islam yang melarat hingga ke negara kita.

    BalasPadam
  3. Salam Manggosteen..Berita tu copypaste dari Indonesia..taktau pulak FB tu dimana..

    BalasPadam
  4. Inilah bila sudah berlakunya perpecahan.....

    BalasPadam
  5. SLM BRO...SUH AJE SI KHALID BISHOP & AL JUBOREE PEGI MENGADAP MANUSIA2 SETAN YG NAK BAKAR QURAN TU..DIORANG ADE BERANI?? HEHEH

    BalasPadam