Isnin, 7 September 2009

Politik emosi menguasai P.R.K

Sudah banyak pilihanraya kecil dilalui selepas PRU 12 dan pelbagai insiden berlaku mencacatkan keharmonian setiap PRK .Biarpun pelbagai peraturan tambahan diperkenalkan malahan dilangsungkan dalam bulan ramadhan sekalipun tetap mengundang pebagai kejadian yang tidak sepatutnya berlaku.
Adakah sebuah negara yang bernama MALAYSIA,yang dulunya dikenali seantero dunia aman damai dan harmoni walaupun rakyatnya berbilang kaum sudah jauh berubah dek kerana keadaan politiknya?

Politik matang berdasarkan parti bukan emosi: Tok Pa
KOTA BHARU – Pengerusi Badan Perhubungan UM-NO Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed berharap pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang akan mengamalkan politik lebih matang dan bukannya beremosi seperti sebelum ini. :“Dalam kempen nanti kita akan berhujah berdasarkan dasar, jasa kepada rakyat. Tidak harus emosional, kadang-kadang emosi sehingga berlaku pergaduhan. :“Bergaduh adalah politik tidak matang. Jadi kita akan membudayakan politik matang kerana kita semakin hari makin matang. Kempen juga berdasarkan parti bukan emosi dan jika emosi kita akan semakin mundur,” katanya ketika diminta mengulas mengenai nasihat kepada parti yang bakal bertanding di Bagan Pinang berikutan kematian penyandangnya, Azman Mohd Nor kelmarin.

KEJADIAN bergaduh dah perkara biasa dalam setiap PRK,ada saja pihak yang menjadi punca
memanupulasikan keadaan sehingga pihak yang satu lagi naik angin juga.Peraturan tak di pedulikan-pihak berkuasa pun tak diendah, bila diambil tindakan mereka dipersalahkan.
Hasrat To Pa memang baik.. Beliau harapkan jentera UMNO akan bertugas dalam PRK Bagan Pinang nanti dengan jiwa pejuang yang luhur,cekal dan berdisiplin..elakkan perselisihan dan perjelaskan dasar parti dengan matang tanpa emosi.Moga kali ini pejuang UMNO dapat menghayatinya.

CUMA yang disebelah lagi tu kenala gitu juga..kalau satu pihak je nak tunjuk SEJUK dan satu lagi bagi PANAS manalah boleh tahan ,tambahan pula yang muda-muda darah mudah mendidih
APAPUN kenalah matang dalam segala tindakan.....

1 ulasan:

  1. Salam, hanya orang-orang seperti 'kepala lembu' bodoh sahaja yang sentisa menunjukkan samseng sesama sendiri.........

    BalasPadam