Rabu, 9 September 2009


Rakyat Malaysia di Jakarta diancam buluh runcing
JAKARTA - Jabatan Penuntut Malaysia di sini, menasihati semua pelajar Malaysia di Indonesia supaya sentiasa berhati-hati memandangkan kebencian segelintir rakyat negara itu yang semakin memuncak berikutan penyebaran pelbagai fitnah oleh media massanya kebelakangan ini. Jabatan itu menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) bagi menasihati semua pelajar Malaysia di sini, agar jangan sekali-kali melalui Jalan Diponegoro bagi mengelak kejadian yang tidak diingini. Kebencian mereka itu memuncak kepada tahap yang serius dan menakutkan berikutan media tempatan baru-baru ini menyiarkan berita dan visual lebih 360 sukarelawan ilmu kebal yang dilaporkan sudah mendaftar dan bersedia untuk mengganyang Malaysia. Kebencian mereka itu memuncak lagi apabila hari ini terdapat sekumpulan orang yang menggelar diri mereka sebagai Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) mula bertindak liar dengan mengugut rakyat Malaysia dengan buluh runcing di Jalan Diponegoro.

APA dah berlaku dengan saudara serumpun kita ni? ...Teman rasa gejala fitnah dan hasutan
menular begitu aktif dimana saja ibarat H1N1,sehingga menembusi benteng persaudaraan yang
begitu tebal selama ini antara kedua negara yang bersaudara.
Apakah mereka itu tidak sedar andai keretakkan berlaku antara kita ramai akan menjadi mangsa keadaan yang diwujudkan segelintir kita.Teman rasa Kepimpinan harus segera membendung emosi ini,demi kebaikan bersama,kerana kesan buruk menanti jika dibiarkan.
Sentimen benci-membenci bakal merosakkan segalanya...Wahai teman-teman disana fikirkanlah saudara-saudara kamu yang berada diperantauan mencari rezeki disini.
Apakah dengan hal yang sedikit kebenciannya ibarat nak istiharkan perang.Sedarlah ada ketikanya bila susah saudara kita disinilah bakal membantu.
banyak sangat perkara yang perlu untuk kita bersatu...KERANA KITA SERUMPUN,BERSAUDARA DAN SEAGAMA..JANGAN KERANA SEDIKIT FITNAH DAN HASUTAN SEGALANYA KITA LUPAKAN DENGAN ANCAMAN BULUH RUNCING...

MENYESAL KEMUDIAN TIADA GUNANYA....

1 ulasan:

  1. Salam, biarkanlah, mereka di antara golongan yang tidak berilmu dan sentiasa lapar....., maka sesiapa sahaja yang memberi upah, akan mereka kerjakan.....

    BalasPadam