Isnin, 9 November 2009

TIADA 'UBAT' UNTUK MANTAPKAN PAS

KEPIMPINAN HADI JADI ISU PANAS

dr aziz bari kata - ' CARI SENDIRI bila peserta suruh dia buktikan isu PRESIDEN dan 2 lagi terlibat dengan idea 'KERAJAAN PERPADUAN'



Seperti dijangka, seminar politik PAS hari ini panas dengan isu kepemimpinan Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang dikritik keras seorang ahli akademik, Prof Dr Abdul Aziz Bari sebelum ini.

SEBELUM ini dalam kenyataannya DR AZIZ BARI menyebut perlu ada 'KORBAN' demi menyelamatkan PAS. Di Maksudkan kepada Hj Hadi, NasharudiDr Hassan Ali.

Dr. Aziz juga kecewa bila peserta seminar tidak terbuka menerima analisisnya,malah timbul perbalahan dan tidak intelektual. Peserta PAS primitif dan tak cerdik politik...! malah peserta
minta buktikan dakwaan nya 'Hadi ialah Paklah versi PAS dan Dah kehilangan stim'


HAI...Teman rasa tertarik dengan apa yang berlaku...Dulu kalau berbalah begitu orang UMNO
lah mangsa tuduhannya sekarang ni berjangkit pulak ke? Baru ada sikit pandangan membina
dari Ahli Akademik yang dikatakan RAPAT dengan PAS - dah celaru.... Itulah jenis PUAK yang tak boleh ditegur...

Paling menarik bila Abu Bakar Chik berkata 'Tak boleh tengok muka profesor Dr Aziz Bari' dan mencabar beliau menyertai politik.
Dr Aziz dalam ucapan balasnya menyatakan ' Tidak lagi akan menulis mengenai PAS dan akan fokus kepada MCA'

Begitu akhirnya respon PAS terhadap pandangan seorang profesor yang jujur mengemukakan kajian ilmiahnya tapi ditolak kerana..........semua orang tahu sebabnya...'TAK MEMIHAK'

MUNGKIN BENAR KATA DR AZIZ DALAM MENJAWAB SALAH SATU SOALAN...' TIADA UBAT UNTUK MANTAPKAN PAS'

1 ulasan:

  1. salam.

    Itu baru pandangan serta kritikkan Aziz bari belum lagi al-Khahfinya Anwar Ibrahim yang terpaksa memasung mulutnya kerana dia masih berada diatas pedati PAS.

    Seandainya Anwar berada diluar kelompok kapiaq harbi ini....bukan setakat tiada ubat untuk memantapkan PAS..tetapi Anwar mungkin telah bersedia untuk mengkafan dan mengkuburkan PAS.

    Tapi apa pun Ulasan Aziz Bari sedikit sebanyak itulah hakikat PAS pada pandangan Anwar selama ini.

    BalasPadam