Rabu, 11 Disember 2013

SYABAS YB MENTERI.....

Pergerakan Pemuda Umno memuji keprihatinan Menteri Komunikasi dan Mutimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek serta Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said yang berkorban dan menumpukan sepenuh masa membantu mangsa banjir di Terengganu.

Naib ketua pergerakan itu Khairul Azwan Harun berkata kedua-dua pemimpin sanggup tidak hadir ke Persidangan Agung Umno 2013 semata-mata untuk menumpukan masa dan tenaga membantu mangsa banjir di negeri ini.

"Mereka sanggup turun membantu mangsa banjir, dan sifat itu seharusnya dijadikan contoh buat pemuda untuk turut membantu mangsa banjir.
"Malah Ketua Pemuda Umno Terengganu, Ketua Pemuda Umno Bahagian Kemaman serta Dungun turut bergegas pulang awal untuk turun bantu mangsa banjir yang terlibat," katanya kepada pemberita bersempena program Bantuan Penyerahan Mangsa Banjir di Sekolah Kebangsaan Balai Besar hari ini.

Beliau turut menyifatkan spekulasi berkaitan kelewatan bantuan dan mangsa tidak mendapat perhatian pihak kerajaan sebagai tidak benar.

Sempena program itu, Pemuda Umno Malaysia melalui biro Kesatria Muda menggerakkan 200 sukarelawan Ops Banjir di Dungun dan 300 di Kemaman yang membawa sumbangan berbentuk selimut, tuala, barangan peribadi serta makanan untuk diagih kepada mangsa banjir.

"Sukarelawan yang terdiri daripada rakan pemuda Umno bahagian serta badan bukan kerajaan di Dungun juga sudah bersiap sedia menghadapi kemungkinan gelombang kedua.

Khairul Azwan berkata sukarelawan Ops Banjir di bawah Kesatria Muda, yang turut ditubuhkan di Johor, Pahang dan Kelantan, turut membantu mangsa banjir yang pulang ke rumah masing-masing membersihkan kediaman mereka.

"Esok Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin juga akan turun ke Kuantan," katanya. - Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan