Selasa, 29 September 2009

Pandangan 'IKHLAS' Lim Guan Eng



BaganBN mampu pertahankan Pinang jika letak bekas MB itu sebagai calon
KUALA LUMPUR – Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, beliau yakin Barisan Nasional (BN) mampu mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang sekiranya meletakkan Ketua UMNO Telok Kemang, Tan Sri Mohd Isa Samad sebagai calon. Beliau yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, keyakinan itu berdasarkan ‘aura’ yang dimiliki bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu selain sokongan padu yang diberikan pengundi di kawasan yang menjadi kubu kuat BN. “Terus terang saya katakan peluang BN) sangat cerah kalau mereka calonkan Isa. Saya rasa peluang akan terus meningkat sebanyak 70 peratus kerana beliau memang mempunyai sokongan padu di Bagan Pinang yang menjadi ubu kuat parti itu,” katanya. Beliau berkata, sebelum ini DAP telah membuat kajian di mana hasil keputusan menunjukkan setiap lapisan masyarakat sehingga di peringkat akar umbi kepimpinan UMNO khususnya pengundi menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi mahu Isa menjadi calon pada pillihan raya kecil DUN Bagan Pinang.
ADA UDANG DISEBALIK BATU!
Itulah yang dapat Teman simpulkan dari kata-kata musuh no wahid BN ini.Dikala orang UMNO
berteka-teki dan dan menyimpulkan pelbagai pandangan dan reaksi tentang siapakah calon yang paling layak untuk mewakili Bagan Pinang tiba-tiba musuh-musuh pula yang memberi
pandangan seolah-olah sahabat.
Inilah mainan politik 'IKHLAS' Lim Guan Eng.. Semua orang tahu K.M P.Pinang ini mewarisi
perangai bapanya. Isu Kg Buah Pala pun dia tak boleh selesai,ni nak campur urusan pemilihan
calon BN... pergilah campur urusan pemilihan calon PAS .BN tahulah siapa calon yang nak dipilih.
Memanglah Tan Sri Isa salah seorang calon yang mungkin dipilih tapi yang menyibuk hal orang buat apa! Orang punya pasallah....
Kalau dalam sidang parlimen tak pernah pulak nak setuju apa yang kerajaan BN rancang untuk
kebaikan negara,semuanya tak betul.Jadi teman rasa Guan Eng tak payah lak sibuk-sibuk jaga tepi kain orang pergi uruskan P.Pinang yang dah diberi mandat oleh rakyat untuk menjaganya.
Nanti Teman nak ke Tanjung beli buah pala,tapi teringat pulak kat Kg Buah Pala ...APA DAH JADI!

1 ulasan:

  1. HE HE HE . BAGUS. IKHLAS SUNGGUH PENGIKUT UMAR ABDUL AZIZ INI. MUNGKIN BETUL KOT PANDANGAN LGE INI. DIA KAN JUGA AHLI SYURGA.

    BalasPadam