Jumaat, 24 September 2010

ANDA BUAT ANDA DAPAT....Kenapa menuding jari kepada UMNO?

BUDAYA POLITIK NEGATIF MENULAR DALAM PEMILIHAN PKR...Demikian diakui sendiri oleh Saifuddin Nasution....

Setiausaha Agung PKR berkata 'Sebanyak 176 Aduan Telah Di Terima'

Pemilihan PKR yang sedang diadakan sekarang ini jelas sekali seolah-olah membuka "pekung di dada". Menerusi pemilihan ini juga banyak "adengan yang tidak ingin kita lihat" telah berlaku. Justeru itu, pucuk pimpinan parti perlulah memainkan peranan penting untuk memastikan hanya mereka yang bersih sahaja diterima pencalonan mereka, terutamanya bagi jawatan tertinggi parti. Apa yang dapat disaksi, memang terdapat budaya UMNO yang semakin menular dalam PKR sekarang ini. Ikuti sidang media bersama Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution yang telah diadakan baru-baru ini.

[Budaya seperti penyalahgunaan kuasa, penipuan, samseng serta politik wang terus melanda parti itu. Perpecahan akhirnya berlaku di mana-mana tanpa dapat dibendung lagi. Soalnya sekarang, apakah ini rupanya PKR. Parti yang dianggap alternatif untuk membawa arus perubahan tiba-tiba masih melakukan kegiatan yang sama seperti UMNO dulu. Jika inilah keadaannya, maka kami juga yakin akhirnya PKR pula akan ditolak rakyat. Oleh itu, pembersihan perlu dilakukan segera. Setiap aduan perlu disiasat tanpa
"pilih bulu". Jika tidak, sudah pasti akan ada yang kecewa dan akhirnya mengambil tindakan diluar batasan. Politik bukanlah alasan untuk menghalang mereka yang kecewa menolak sesebuah parti itu. Oleh itu, pimpinan pusat perlu memantau segera apa yang berlaku ini jika mahu melihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) terus relevan untuk rakyat]....dipetik dari Pahang Daily...

 komen Udanggalah...
KENAPA menuding jari kepada UMNO,semua yang berlaku budaya UMNO menular dalam PKR...
Habis mana dia budaya PKR..Ini pemilihan PKR...BUKAN UMNO..
Sedangkan UMNO berupaya membenteras politik wang semasa pemilihan partinya,walaupun mendapat kutukan dari PKR dan pembangkang.
Kalau orang UMNO masuk PKR kerana membenci cara UMNO kenapa bawa kebencian itu ke dalam PKR?...
ITULAH...kita selalu nampak salah orang ,bila kita buat salah masih menuduh ianya berpunca dari orang lain tanpa kita sedar bahawa kita yang TERUK.

TERNYATA PEMILIHAN PKR begitu gedebeh kerana parti itu wujud kerana kepentingan individu ...baru pemilihan pertama sudah disaluti budaya KOTOR ciptaan sendiri..


6 ulasan:

  1. Rata2 adalah buangan Umno....

    Kalau Umno bobrok, busuk, najis dll barangan buangannya pasti 1000 kali lebih dahsyat...

    Ye tak bro?

    BalasPadam
  2. Betul tu.. kenalah sedar diri..mereka yang ke PKR pasal bengang dengan UMNO...

    BalasPadam
  3. Dia ni lah yang menyebabkan UMNO membusuk dahulu... lepas tu Tun Dr Mahathir membuang usus-usus yg membusuk itu dan kini menjalar dalam PKR... dia yg bawak kuman, dia yang konon nak baiki.... piiiiiiiiiiiiraaaaaaaaah.

    BalasPadam
  4. Pucuk pimpinan PKR perlu sedar. Segera siasat, perlu buang segera perosak dari UMNO ini.

    Ada ramai jadi hantu UMNO dan sudah meresap dalam PKR.

    Kalau tidak BAHAYA...

    BalasPadam
  5. TP, kepala perosak yang datang dari UMNO yang ada dalam PKR adalah Anwar Al jub..... puak-puak PKR perlu buang segera....

    BalasPadam
  6. Betul kata YG... Kalau dah rosak dari dalam UMNO dulu,kenapa tak berubah bila dalam PKR .Sendiri mahu ingatlah jangan salahkan orang lain bila perangai buruk kita bawa kemana saja kita berada.

    BalasPadam