Ahad, 19 September 2010

PELABURAN ASING MEROSOT ANGKARA SIAPA?

Tindakan pembangkang yang sering memburuk-burukkan nama negara menyebabkan ramai pelabur asing takut untuk datang ke Malaysia, dan ia mengakibatkan pelaburan langsung asing (FDI) merosot sehingga 81 peratus bagi tahun 2008 dan 2009, kata Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir.

"Sedangkan masalah itu mereka yang usahakan dan kemudian dia tuduh kerajaan yang salah. Bagaimanapun, kerajaan sentiasa melakukan yang terbaik untuk menarik ketibaan pelabur luar ke dalam negara,"



Apakah yang hendak dicapai oleh pembangkang dengan memburuk-burukkan Malaysia di luar negara selain kepentingan politik? Mahu meminta campur tangan asing untuk menyelesaikan masalah negara? Bukankah sebagai Ahli Parlimen,  ruang untuk bersuara ada di dalam Parlimen?

 Datuk Seri Jamil Khir Baharom pernah berkata:
"Kita kena sayangkan dan cintakan negara kita dan perlu bersedia dalam mempertahankan negara kerana ia merupakan satu jihad dan sudah pasti ganjarannya untuk orang yang berjihad ini juga besar.
"Maka, kalau besar ganjarannya, besarlah juga kesalahannya apabila seseorang itu memburukkan negaranya sendiri, maruah negara, di tempat orang dengan harapan negara akan jadi huru hara,”

TERNYATA TUGAS PEMBANGKANG BUKAN LAGI 'MENEGUR TAPI MELEBUR'.......

3 ulasan:

  1. Satu bukti Anwar dan pembangkang adalah pengkhianat negara no wahid!!!

    Pengganass komunis yang telah meresap masuk dalam masyaraakat....

    BalasPadam
  2. Komunis tahu Anwar adalah pengkhianat bangsa, jadi mereka ambil kesempatan gunakan Anwar untuk meruntuhkan ekonomi negara...

    BalasPadam
  3. salam brother UdangGalah
    macam2 cerita pasal Anuar nih
    since dulu till now orang cap dia tali barut CIA

    BalasPadam