Ahad, 29 Ogos 2010

GURAUAN PETANG...jenakalawaksantai.



MANA PERGINYA LAGI SERINGGIT..?

Kisahnya begini...Ada 3 orang berkawan baik..kamceng la katakan pergi bercuti ke Pulau Tioman.Sesampainya disana mereka pun segeralah mencari resort untuk menginap.Cari punya cari dapatlah akhirnya satu resort yang sewanya cuma RM30 sahaja...Tertarik dengan harga yang begitu murah jika dibanding dengan resort lain,mereka pun masuk dan menyatakan hasrat untuk menginap 1 malam di situ...

Untuk penjimatan mereka berpakat untuk sewa 1 bilik sahaja.Tanpa banyak soal masing-masing keluarkan RM10..kira kongsilah 3 orang.Kerana kepenatan datang dari jauh dan naik feri pun hampir 2 jam,mereka terus masuk kebilik bila dapat kunci.

Selepas ketiga-tiganya pergi ke bilik...Minah cun kat front office baru teringat bahawa resort tu tengah buat promotion.Ada diskaun lagi....satu bilik ada potongan RM5..maknanya harga sewa cuma RM25 sahaja.

Segeralah minah cun panggil bell boy suruh pulangkan balik baki RM5 kat mamat 3 orang tu. Dalam perjalanan si bell boy terfikir yang duit baki ada RM5..sedangkan mamat penyewa tu ada 3 orang..macamana pulak nak bagi samarata kat diorang tu..?

Fikir punya fikir last-last bell boy dapat idea...pulangkan RM 1 untuk setiap orang...bakinya RM2 aku kebas.....

......maknanya... ......Mamat 3 orang tu cuma bayar duit sewa resort seorang RM9...

......Jumlah semuanya...RM9 kali 3 = RM27
......Bell boy ambik RM2.....
......JADI JUMLAH SEMUA RM27 + RM2 = RM29
......MANA LAGI SERINGGIT?

......CUBA CARI.....!

2 ulasan: